Vores købs- og leveringsbetingelser for frugtabonnementer
Levering
Frugtbudet er ansvarlig for levering af bestilte varer.
Bestilte varer skal være kunden i hænde på den i denne aftale fastsatte dag. Kunden er til gengæld ansvarlig for, at hans/hendes lokaler/overflader er tilgængelige på en sådan måde, at levering kan ske på en weekend-hverdag engang mellem 07.00 – 16.00, medmindre andet/specifikt tidspunkt/løsning er aftalt. Såfremt levering ikke kan ske i henhold til aftalte leveringstider, tillægges omkostninger efter gældende transportprisliste under hensyntagen til leverancens omfang.
Frugtbudet forbeholder sig retten til at erstatte økologisk frugt med konventionelt dyrket frugt i en situation, hvor førstnævnte ikke er tilgængelig på markedet. Frugtbudet har også ret til en sådan ændring i en situation, hvor prisbilledet for økologisk frugt er at betragte som ekstremt. Skulle situationen ifølge ovenstående opstå, er Frugtbudet forpligtet til at informere kunden tydeligt på forhånd.
Frugtbudet anvender et retursystem for kurve, både af økonomiske og miljømæssige årsager. I tilfælde af, at den tomme kurv ikke returneres, vil der blive opkrævet en omkostning på 50-90 SEK. For ændret indhold i kurven, såkaldt specialkurv, opkræves en merpris.
Når den almindelige leveringsdag falder på en rød dag, sker leveringen normalt i stedet for den næste ikke-røde dag. Levering dagen før den røde dag kan også forekomme, hvis dette af forskellige årsager vurderes som et bedre alternativ.
Kvalitetsgaranti og reklamation
Frugtbudet garanterer, at frugten og andre leverede produkter er af god kvalitet. Hvis den autoriserede kunde vurderer, at levering ikke lever op til kvalitetskravene, skal der klages senest dagen efter modtagelse af levering. I tilfælde af en sådan reklamation er Frugtbudet forpligtet til at levere et nyt produkt af tilfredsstillende kvalitet samme dag eller senest næste leveringsdag (weekendfri) uden omkostninger for Kunden. Mindre afvigelser kan forekomme i eksakte produkter, fx ved leverandør- eller sæsonafslutning.
Leveringsforsinkelse
Autoriserede kunder hos Kunden har mulighed for at lave en leveringspause. Leveringsforsinkelsen skal være kontinuerlig og må ikke overstige to måneder. Den autoriserede kunde skal give Frugtbudet skriftlig meddelelse herom senest 5 hverdage før ønsket leveringspause. BEMÆRK!
Leveringsforsinkelsen må ikke anvendes i opsigelsesperioden (gælder kunder med aftaler indeholdende betingelser for opsigelsesperioden). I opsigelsesperioden må mængden/ordren højst nedjusteres med mere end max 10 %.
Priser
Alle priser for Frugtabonnementer oplyses gratis af kundens varekvittering og er eks. moms. Abonnementet inkluderer frugt, pakning af kurv, transport, levering og lån af kurv/emballage. Frugtbudet i Danmark ApS har ret til at foretage prisreguleringer to gange årligt, samt yderligere prisreguleringer, hvis væsentlige omkostningskomponenter i forretningen udvikler sig uden for det normale niveau.
Ændringer i abonnementer
Vi skal bruge 3 hverdage til ændringer i abonnementer, før de træder i kraft. Det ønsker vi skriftligt til Kundecenteret.
Opsigelse
Medmindre andet er aftalt, løber vores abonnementer uden bindingsperiode. Vi skal dog have et forskud på 5 hverdage for at nå at gennemføre en stående ordre.
Opsigelse skal ske skriftligt via e-mail. Opsigelsesfristen regnes fra ankomstdatoen..
Betalingsbetingelser
Faktura bagud med 14 dages kredittid. Ved skriftlig betalingspåmindelse vil der blive opkrævet et lovpligtigt gebyr. Efter forfaldsdatoen pålægges morarenter med en referencerente tillagt 8 %.
Der betales forud for engangsordrer fra nye kunder..
Andet
Elektronisk fakturering og EDI-fakturering kan tilbydes som en ekstra service, kontakt venligst kundeservice for et tilbud.
Download dokumentation til applikationen
Miljø
Frugtbudet har branchens mest ambitiøse miljøarbejde. Vi har været miljøcertificeret med ISO 14001 siden 2007 og hæver barren for vores miljø- og klimaarbejde hvert år. Det betyder bl.a. at vores leverancer foregår i budbiler, der altid købes med højeste miljøklasse. Alle nye biler er desuden udstyret med alkolås og vi kompenserer for klimaet for alle vores leverancer, hvilket betyder at al udstødningsgas neutraliseres ved at plante kuldioxid-absorberende træer i Afrika. For at finansiere vores miljøarbejde opkræver vi et mindre miljøtillæg for vores leverancer. Dette lille gebyr, målt i kroner, gør en stor forskel for vores fælles miljø. Vil du læse mere om vores miljøarbejde, så klik på om os og derefter miljøarbejde.
Vores købs- og leveringsbetingelser for mødeprodukter
Normal levering
For kunder med et løbende abonnement på frugt eller ved køb med en ordreværdi på over SEK 750, opkræves der intet leveringsgebyr, forudsat at ordren modtages to dage før levering, levering til normal leveringsadresse og leveringstid i løbet af dagen (07.00). -16.00).
Hurtiglevering
Ordrer modtaget efter kl. 12.00 til levering næste dag, vil en transportomkostning på SEK 95 blive opkrævet hos vores abonnenter. Ved levering samme dag samt til tidtagning tillægges en transportomkostning efter gældende takst. For øvrige kunder gælder vores standard transporttakst.
Vores købs- og leveringsbetingelser for gaver hele året rundt
Leverancer
Vi leverer til virksomheder og private på hverdage i kontortiden. Levering til virksomheder sker til modtagelse eller varemodtagelse afhængig af volumen. For private leverer vi hjem til døren. Telefon til modtager er et krav.
Pakkeforsendelser
Hvis dine produkter er pakket i mere end fem kasser (eller hvis der er andre særlige grunde), vil de blive sendt på paller.
< 1 kg 100 SEK | 1-4 kg 155 SEK |
4-9 kg 190 SEK | 9-14 kg 220 SEK |
14-19 kg 250 SEK | 19-24 kg 290 SEK |
24-34 kg 325 SEK | 34-59 kg 375 SEK |
59-79 kg 425 SEK | 79-99 kg 475 SEK |
Yderligere tjenester
Pakke
- Garanteret leveringsdag 200 SEK
- Leveringsgaranti 8.00-12.00 250 SEK
- Leveringsgaranti 8.00-10.00 350 SEK
Palle
- Garanteret leveringsdag 400 SEK
- Leveringsgaranti 8.00-12.00 500 SEK
Følgende priser gælder for palleforsendelser
- Palle 1090 SEK
- Per palle efter den første 545 SEK
Leveringsbetingelser
Vi tilbyder levering i den ønskede uge. Bemærk venligst, at der kun medfølger ét leveringsforsøg til modtager. Såfremt modtageren ikke er tilgængelig under leveringsforsøget eller andre forhold, som Frugtbudet ikke har kontrol over, fører til, at leveringen ikke gennemføres, underrettes kunden om yderligere forholdsregler. Ved ny levering tilkommer en ny fragtomkostning. Afhængigt af produktet kan der være en ny omkostning for dette. Ved returnering tilkommer en returomkostning. Hvis produktet ikke kan genbruges, vil det blive opkrævet.
Hvis modtagerens leveringsadresse er en postboks og/eller har et bokspostnummer, tillægges et gebyr på SEK 100 for Adresseservice. Vi finder herefter frem til de korrekte adresseoplysninger og sikrer, at leveringen kan ske til modtageren. Har du brug for leveringsgaranti for en bestemt dag eller tid, tilbydes dette separat. Ved urigtige oplysninger vil din virksomhed fakturere returomkostningerne for gaven til vores lager. Norden og resten af Europa.
Vi hjælper gerne med forsendelser uden for Sverige, men disse tilbydes separat. Ved forsendelser uden for EU er der ekstra omkostninger til toldbehandling.
Priser og betalingsbetingelser
Alle priser er eks. moms og fragt. Betaling sker mod faktura, og betalingsbetingelser er 14 dage netto, gælder for alle kreditgodkendte gavekunder. Frugtbudet forbeholder sig retten til at anmode om forudbetaling. For ordresummer, der ikke overstiger SEK 500, betales et ekspeditionsgebyr på SEK 75. Din ordre er bindende, i tilfælde af annullering opkræves 50% af ordreværdien.
Klager og afvigelser
Ved reklamation over leverede produkter skal anmeldelse ske skriftligt senest 7 dage efter modtagelsen. Ved synlige emballage- eller transportskader skal dette meddeles direkte til chauffør eller agent ved levering. Så kontakt hurtigst muligt Frugtbudet med pakkenummer og eventuelt sagsnummer hos fragtmanden. Du kan kun klage over leveringstiden, hvis du har købt leveringsgaranti (se leveringsbetingelser). Vi kan aldrig kreditere mere end transportomkostningerne i tilfælde af forsinkelser.
Vi tager forbehold for slutsalg og eventuelle tryk- og tastefejl samt mindre afvigelser fra det leverede produkt i forhold til produktbilledet. Varer kan udelukkes fra sortimentet.
Vores købs- og leveringsbetingelser for julegaver
Inden den 9. december ønsker vi din ordre, så den med sikkerhed kommer inden jul.
Vi leverer julegaverne i den ønskede uge. Hvis du har en lang liste af modtagere, gør du bedst i at sende den til os i Excel-format.
Skabelon kan downloades på www.frugtbudet.se. Modtageroplysninger, adresse, postnummer, postadresse og telefon i dagtimerne skal være korrekte.
Forretning
Vi leverer til virksomheder på hverdage i kontortiden. Levering sker til reception eller varemodtagelse afhængig af volumen. Telefon til modtager er et krav.
Privatpersoner
Levering til leveringssted
Modtageren modtager en sms og kan samme dag hente sin gave hos nærmeste agent. Vær derfor opmærksom på, at friske råvarer måske ikke egner sig i denne sammenhæng. Mobilnummer er et krav. Der gælder samme priser som firmaadresser.
Leverancer
Leveringsomkostninger for julegaver 150 SEK pr. leveringsadresse indenfor vores egne områder, Storstockholm, Storgöteborg, Skåne og Danmark.
Leveringsgaranti DAG for pakker og paller som nedenfor:
Yderligere tjenester
PAKKE | PRIS |
Garanteret leveringsdag | 200 SEK |
Garanteret leveringsdag 08.00-12.00 | 250 SEK |
Leveringsgaranti 08.00-10.00 | 350 SEK |
*Leveringsgaranti gælder ikke alle lokationer.
Pakkeforsendelser til resten af Sverige
Gaveleverancer, der skal sendes uden for vores egne leveringsområder, sendes med Postnord. Så gælder nedenstående takst.
Hvis dine produkter er pakket i mere end fem kasser (eller hvis der er andre særlige grunde), vil de blive sendt på paller.
VÆGT | PRIS | VÆGT | PRIS |
0-1 kg | 100 SEK | 19-24 kg | 290 SEK |
1-4 kg | 155 SEK | 24-34 kg | 325 SEK |
4-9 kg | 190 SEK | 34-59 kg | 375 SEK |
9-14 kg | 220 SEK | 59-79 kg | 425 SEK |
14-19 kg | 250 SEK | 79-99 kg | 475 SEK |
Palle forsendelser
Palle | 1090 SEK |
Per skammel udover de første | 545 SEK |
Leveringsbetingelser
Vi tilbyder levering i den ønskede uge. Bemærk venligst, at der kun medfølger ét leveringsforsøg til modtager. Såfremt modtageren ikke er tilgængelig under leveringsforsøget eller andre forhold, som Frugtbudet ikke har kontrol over, fører til, at leveringen ikke gennemføres, underrettes kunden om yderligere forholdsregler. Ved ny levering tilkommer en ny fragtomkostning. Afhængigt af produktet kan der være en ny omkostning for dette. Ved returnering tilkommer en returomkostning. Hvis produktet ikke kan genbruges, vil det blive opkrævet..
Hvis modtagerens leveringsadresse er en postboks og/eller har et bokspostnummer, tillægges et gebyr på 100 SEK. Vi finder herefter frem til de korrekte adresseoplysninger og sikrer, at leveringen kan ske til modtageren. Ved urigtige oplysninger vil din virksomhed fakturere returomkostningerne for gaven til vores lager.
Norden og resten af Europa
Vi hjælper gerne med forsendelser uden for Sverige, men disse tilbydes separat. Ved forsendelser uden for EU er der ekstra omkostninger til toldbehandling.
Priser og betalingsbetingelser
Alle priser er eks. moms og fragt. Betaling sker mod faktura, og betalingsbetingelser er 14 dage netto, gælder for alle kreditgodkendte gavekunder. Frugttilbuddet forbeholder sig retten til at anmode om forudbetaling. For ordresummer, der ikke overstiger.
500 SEK er et ekspeditionsgebyr på 75 SEK. Din ordre er bindende, i tilfælde af annullering opkræves 50% af ordreværdien.
Ved reklamation over leverede produkter skal anmeldelse ske skriftligt senest 7 dage efter modtagelsen. Ved synlige emballage- eller transportskader skal dette meddeles direkte til chauffør eller agent ved levering. Så kontakt hurtigst muligt Frugtbudet med pakkenummer og eventuelt sagsnummer hos fragtmanden. Du kan kun klage over leveringstiden, hvis du har købt leveringsgaranti (se leveringsbetingelser). Vi kan aldrig kreditere mere end transportomkostningerne i tilfælde af forsinkelser.
Vi tager forbehold for slutsalg og eventuelle tryk- og tastefejl samt mindre afvigelser fra det leverede produkt i forhold til produktbilledet. Varer kan udelukkes fra sortimentet.